EXACT RECRUITMENT v TRENDe o trendoch v slovenskej personalistike
Zemetrasenie na HR oddeleniach
„V zahraničí uplatňujú biznisový pohľad na ľudské zdroje už dlho. Na Slovensku mi za dvanásť rokov, čo hľadám a vyberám personálnych manažérov pre stredne veľké firmy len jediná osoba na pohovore povedala, že HR je primárne o obchode,“ potvrdzuje dianie v podnikoch headhunterka Ivana Brutenič.
Sociálna sieť LinkedIn
Pred desiatimi rokmi dvetisíc, dnes 350-tisíc. Toľko ľudí zo Slovenska má na sociálnej sieti LinkedIn založený podrobný kariérny profil so životopisom a kontaktnými údajmi. Je to šesťkrát viac ako aktuálny počet aktívnych životopisov na pracovnom portáli Profesia, ktorá je najväčším trhoviskom práce na Slovensku. Pre headhunterov je LinkedIn kľúčovým pracovným nástrojom, pretože im umožňuje vyhľadávať a oslovovať aj ľudí, ktorí si prácu nehľadajú, no zaujímavú ponuku by možno prijali – tzv. pasívnych kandidátov. Tých sú v ekonomike približne dve tretiny, no v IT a podobne „vychytených“ odvetviach takmer všetci, takže firmám neostáva iné ako presviedčať tých, čo už prácu majú. „LinkedIn umožňuje vyhľadávať ľudí podľa profesie, počtu odpracovaných rokov či predchádzajúceho zamestnania a nájdete tu najmä seniorných a vysokokvalifikovaných odborníkov a manažérov, nie manuálne pozície,“ vysvetľuje výhody headhunterka Ivana Brutenič, ktorá tri roky školí ako efektívne hľadať ľudí, tvoriť firemný aj osobný profil na tejto sieti.
Gamifikácia
Gamifikácia uplatňuje hry a herné princípy pri nábore, vzdelávaní a iných procesoch v oblasti ľudských zdrojov. „Ľudí nudia stále tie isté školenia a keď sa môžu naučiť ako využiť networking pre lepšie fungovanie firmy formou zábavnej hry, v ktorej hrajú postavy zo stredoveku, úspech je zaručený,“ hovorí headhunterka a školiteľka Ivana Brutenič.
Trend 04/2016