eskişehir emlakRestaurt Theme 1.0.1https://www.orneknakliyat.comeskişehir uydu tamirKartal evden eve nakliyattuzla evden eve nakliyatkeçiören evden eve nakliyateskişehir uydu tamirankara gülüş tasarımıSearch siteEtimesgut evden eve nakliyatata şehir evden eve nakliyatvalizçekici fiyatlarıdijital danışmanlıkeskişehir televizyon tamirigebze evden eve nakliyatgaziantep evden eve nakliyatweb sitesi yapımıMedyumMedyumlarbeykoz evden eve nakliyatEtimesgut evden eve nakliyatEtimesgut evden eve nakliyatgoogle ads çalışmasımaldives online casinoMedyumniğde evden eve nakliyatEtimesgut evden eve nakliyatseo çalışmasıgoogle adsoto çekicimersin evden eve nakliyatMapsEskişehir yabancı dil okulueskişehir web sitesiAntika alanlarAntika Eşya alanlarbatman evden eve nakliyatantika alan yerlerseo fiyatlarıMetafizikMedyumAntika alanlarAntika alanlarAntika alanlarAntika alanlarAntika Eşya alanlarAntika Eşya alanlarantikaİzmir Medyumweb sitesi yapımıgüvenilir bahis sitelerigüvenilir bahis sitelerideneme bonusu veren siteler forumkamagra jelcanlı maç izledinimi bunusu virin sitylrAt penisi bonusu veren sitelerAntika mobilya alanlar
X

Novinky

Investícia do školení sa má vrátiť

Absolvovanie školení, konferencií a seminárov je dôležitou súčasťou pracovného života. Niektorí zamestnanci možnosti vzdelávania vítajú, iní ich prijímajú s nevôľou, či ako priestor na „povyrazenie“ s kolegami. Ako realizovať školenia tak, aby boli efektívne a motivovali zamestnancov využiť získané vedomosti aj v praxi? O svojich skúsenostiach hovorí majiteľka konzultačnej spoločnosti EXACT RECRUITMENT a lektorka Ivana Brutenič, PhD.

O školenia je záujem, kým ich netreba absolvovať

Možnosť vzdelávania je jedna z najčastejších otázok uchádzačov na pohovore. Chcú vedieť, či im zamestnávateľ poskytne možnosť profesijne rásť a posunúť sa tak ďalej v kariére. Paradoxne často už na pohovore teda rozmýšľajú nad tým, akú hodnotu budú mať pre ďalšieho zamestnávateľa. Keď však príde na absolvovanie vzdelávania, prístup zamestnancov už nie je taký jednoznačný a aktívny. Sú zamestnanci, ktorí sa na školenie tešia a radi nové poznatky implementujú hneď nasledujúci deň. Existujú však aj zamestnanci, ktorých vzdelávanie vyslovene zaťažuje a podľa ich slov im prekáža v „skutočnej práci“ a berú ho ako trest. Najväčšia skupina sú účastníci školení s laxným prístupom. Absolvujú školenie, ale na výsledkoch im nezáleží. Tešia sa, že nemusia byť na pracovisku a majú voľnejší deň. Účastníci vzdelávania v tejto tretej skupine v praxi aplikujú 5-20 % poznatkov v závislosti od ich motivácie.

Motivácia k vzdelávaniu je rozhodujúca

Existujú rôzne dôvody, prečo zamestnanci absolvujú ďalšie vzdelávanie a to priamo súvisí s ich chuťou reálne poznatky využiť. Ideálne je, ak zamestnanca na školenie poslal jeho manažér na základe spoločného vyhodnotenia jeho vzdelávacích potrieb. V tomto prípade zamestnanec často dokáže získané informácie zužitkovať, pretože ich považuje za dôležitý prostriedok k naplneniu svojich cieľov. Zaujať zamestnanca školením je ale omnoho náročnejšie v prípade, že ho manažér vyslal, lebo mal pridelené finančné prostriedky na vzdelávanie a potreboval ich „iba“ využiť. Nedokázal efektívne vynaložiť peniaze a pracovať s niektorou slabou stránkou zamestnanca a popri tom očakáva, že školenie problém vyrieši. Podobná situácia nastáva, ak zamestnanec potrebuje absolvovať školenie len za účelom certifikácie. Zamestnanci citlivo vnímajú, či ich nadriadený tréning absolvoval tiež. Pretože ak je mrhaním času pre manažéra, ťažko môže očakávať skutočný záujem svojich podriadených. Je možné, že sa školenia nechcú zúčastniť preto, aby mohli zamestnanci na tréningu alebo školení bez obáv otvorene hovoriť. Ak je to váš prípad, vysvetlite im vašu neúčasť. Váš tím tak bude vedieť, že vám záleží na vytvorení bezpečného priestoru na zdieľanie podnetov a máte skutočný záujem o ich rozvoj.

Diskutabilné prínosy

Najväčším problémom, ktorý účastníci v súvislosti s ďalším vzdelávaním spomínajú je, že školenie nie je reálnym riešením ich problému. Pravdou je, že väčšina spoločností sa uspokojí s tým, že ich zamestnanci absolvovali plánovaný objem školení, ale nepátra, či malo skutočný dosah na výkon zamestnanca. Tak je výsledok vzdelávania ohodnotený len subjektívne, priamo zamestnancom. Posielajte zamestnancov len k overeným školiteľom a do renomovaných školiacich stredísk. Rôzne podujatia s didaktickým podtextom sú často iba šou, PR prezentácia sponzorov konferencie s dobrým cateringom. Takýmto udalostiam sa vyhnite. Vy a vaši zamestnanci by ste mali byť tam, kde to bude pre vás prínosné. Kde stretnete zaujímavých ľudí a kde budú odborníci z fachu. Tam, kde sú kvalitní spíkri a mentori. Vizitky, prezentačné materiály vašej firmy, prípadne záznamové prístroje by mali byť nutnou súčasťou výbavy každého školeného. Podobne tak networking počas každej prestávky. Kontakt získaný na školení môže byť pre firmu rovnako užitočný ako dlhodobý prínos školenia samotného. Školenie je investícia ako každá iná, má v istom časovom horizonte prinášať reálny úžitok pre firmu ako celok.

Správny čas, správne miesto, správna forma

Samotné absolvovanie školenia sa stáva liekom na firemné problémy až vtedy, ak zamestnanci začnú nové vedomosti a nástroje používať. Zlaté pravidlo hovorí, že ak neuplatníte novonadobudnuté informácie v praxi do 48 hodín, už sa tak nestane, prípadne len s veľkým sebazaprením. Prirodzene človek inklinuje k pohodliu a vracia sa aj po kvalitnom školení k zabehnutej rutine, zložka s poznámkami končí založená v šuplíku. Preto je úlohou manažéra zabezpečiť, aby zamestnane implementoval informácie zo školení do praxe. Ponúkame vám niekoľko tipov ako na to:

  • vyžadujte a oceňte nielen absolvovanie školenia, ale skutočnú zmenu, ktorá nastala,
  • uprednostnite prakticky zamerané tréningy (mentoring, koučing, praktické workshopy, simulácie),
  • využite gamifi kačné nástroje (hry, súťaže, práca s reálnymi klientmi a pod.),
  • nájdite lektora s nekonvenčným prístupom,
  • dajte 10 minútový priestor zamestnancovi, ktorý prichádza zo školenia, aby sa na porade podelil o zaujímavé informácie z tréningu,
  • požiadajte zamestnanca, aby tému školenia, na ktorom sa zúčastnil spracoval a odškolil, interperetoval interne,
  • zabezpečte follow-up komunikáciu s lektorom 30 – 60 dní po školení,
  • realizujte školenia počas pracovnej doby, vyhnite sa víkendom a sviatkom,
  • a hlavne merajte návratnosť investícií do vzdelávania.

Časopis Instore 07-08/2015

Sweet bonanza demobayan escortTürkiye Escort Bayanbuca escortsugar rush oynaBahisnowCasinoslotgates of olympus oynaAviator oynaCeltabet Giriş TwitterBetlike Giriş TwitterJojobet Giriş Twitterfethiye escortbornova escortmarsbahisEsenyurt escort bayanzlotcasibom girişbets10 girişbettiltcasibom girişslot siteleribetmatik girişbetkanyon girişsekabet girişholiganbet girişataşehir escortjojobetdeneme bonusu veren siteler 2024deneme bonusu veren siteler 2024fethiye escortfethiye escortmarsbahisjojobetcanlı maç izlecasibomhd porndeneme bonusu veren siteler